Op. Dr. Gurur POLAT

Yaşam umutla başlar! Başlangıçlar umutla beslenir, hayaller büyür, gelişir ve gerçek olur. Biz, hayallerinizi gerçeğe dönüştürmek, "bebek” özleminize son vermek ve bu heyecanı sizlerle paylaşmak için buradayız.

Op. Dr. Gurur POLAT

Kadında Kısırlık

Yaş Faktörü : Kadınlar yirmili yaşların sonunda kendiliğinden gebelik olasılığı açısından en yüksek şansa sahiptirler. Otuzlu yaşlardan itibaren ise bu şans yavaş yavaş azalır. 35 den sonra hızla, 40 yaşdan sonra ise daha hızlı bir şekilde gebelik şansı azalmaya başlar. Bu nedenle her ailenin istediği sayıda çocuğa 30 lu yaşlarda kavuşması önerilmektedir.

Tüplere Ait Nedenler : Tüpler spermin yumurtaya ulaşması için bir kanal görevi görür. Tüplerden birinin tıkanması gebelik şansını dörtte bir oranında azaltırken, iki tüpün birden kapanması şansı sıfıra indirmektedir. Bu hastalarda tüp bebek ilk seçenek olarak düşünülür. Eğer hanım yaşı gençse laparaskopik cerrahi ile tüp düzeltme operasyonu denenebilir. Tüpler, enfeksiyon, endometriosis, geçirilmiş dış gebelik veya mekanik nedenlerle tıkanmış olabilir. Tedavi planı aynı kalır.

Yumurtlama Problemleri : Polikistik yumurtalık veya kadın yaşına bağlı yumurta azlığında yumurtlama problemi oluşacaktır. Polikistik yumurtalıkta yumurta büyütme ve zamanlanmış birleşme yeterli olabilirken, ileri yaş kadın gurubunda bir an önce tüp bebeğe geçmek daha mantıklı olacaktır.

Yumurtlama konusunda problem yaşayan bir diğer gurup ta hormonal düzensizlik olan hanımlardır. Hormonların total yokluğundan düzensizliğe kadar değişik evrelerde olabilir. Eksik hormonun yerine konması veya hormonal düzenleme yoluyla gebelik elde edilir.

Rahim Ağzı Problemleri  :Nadiren rahim ağzından spermleri öldüren veya hareketsizleştiren bir salgı salınır. Böyle bir durum varlığında ‘Aşılama’ yöntemi ile sperm, rahim ağzının arka tarafına verilerek zararlı salgıların etkisinden kurtarılır.

Rahim Faktörü : Rahimdeki myom gibi iyi huylu tümörler yerleşim yerine ve büyüklüğüne göre bebeğin tutunmasını bozabilir. Bebek bir şekilde tutunmayı başarsa dahi, düşük, rahim içinde ölüm veya erken doğum riski meydana gelebilir. Fakat her myomun böyle davranması beklenmez. Yapılacak ölçümlere göre operasyon kararı verilir. Rahim içindeki myom veya polipler ise daha küçük ebatlarda tutunmayı engelleyebilir. Bu nedenle 10 mm veya üzerindeki kitlelerin rahim içinden alınması önerilir.